قسمت حسابداری یکی از پر استفاده ترین قسمت های نرم افزار می باشد این قسمت شامل قسمت های

۱- امور مالی اتوماتیک

۲- سرفصل های حسابداری

۳- اعلام وصول چک های دریافتی و پرداختی می باشد

۱- امورمالی اتوماتیک : در این قسمت شما می توانید تمامی مراودات مالی خود را ثبت نمایید به عنوان مثال شما مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ از یک طرف حساب دریافت می نمایید ۵۰۰۰۰۰ را به صورت نقد و مابقی را به صورت چک برای ثبت این عملیات به این نحو عمل نمایید.وارد قسمت پرداخت به طرف حساب شوید ابتدا نام طرف حساب را انتخاب نمایید در صورتی که می خواهید نام او را جستجو نمایید علامت ذره بین را انتخاب نمایید و جستجو نمایید و طرف حساب مورد نظر را انتخاب نمایید، سپس مبلغ نقد را ۵۰۰۰۰۰ قرار دهید سپس گزینه معرفی چک را انتخاب نمایید ،پنجره ای برای شما گشوده می شود که می توانید چک های خود را به آن بیافزایید برای این افزودن چک را انتخاب نمایید سپس مشخصات چک را وارد نمایید و کلید افزودن چک دریافتی را انتخاب نمایید. حال کلید برگشت را فشار دهید مجموع چک ها جلوی چک نوشته شده است . حال می توانید کلید ثبت اطلاعات را انتخاب نمایید تا عملیات ثبت گردد. اگر شما می خواهید پولی از یک حساب خود به حساب دیگری واریز نمایید گزینه “بانک به بانک” را انتخاب نمایید. اگر می خواهید هزینه ای را ثبت نمایید گزینه هزینه را انتخاب نمایید اگر کسی به حساب شما پول واریز نموده گزینه حواله طرف حساب را انتخاب نمایید و اگر از حساب خود به کسی پول داده اید گزینه “ارسال حواله” را انتخاب نمایید.به عنوان مثال شما دارای یک حساب در بانک ملی می باشید و از این حساب مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ ریال به حساب شخصی پول کارت به کارت کرده اید . برای ثبت این سند ابتدا می بایست بانک و طرف حساب را در ورود اطلاعات افزوده باشید سپس وارد امور مالی اتوماتیک شده و گزینه ارسال حواله را انتخاب می نمایید.حال نام طرف حساب را انتخاب نموده سپس بانکی که شما از آن برای فرد پول واریز نموده و سپس در قسمت نقد مبلغ واریزی به عنوان مثال: ۲۰۰۰۰۰۰ حال در توضیحات بنویسید” واریز کارت به کارت” و سپس گزینه ثبت اطلاعات را انتخاب نمایید.

۲- سرفصل های حسابداری: در این قسمت شما می توانید برخی گروههای اصلی حسابداری را نظیر درآمد و هزینه را تغییر دهید به عنوان مثال شما می خواهید یک حساب معین دیگر با نام هزینه اقساط خودرو در گروه هزینه ها بیافزایید. برای این امر در قسمت سرفصل های حسابداری نوع حساب را هزینه ها انتخاب نمایید سپس گزینه افزودن حساب جدید را انتخاب نمایید و هزینه اقساط خودرو را وارد نموده سپس کلید تایید را انتخاب نمایید.

۳- اعلام وصول چک های دریافتی و پرداختی: در این قسمت لیت چک ها قابل نمایش می باشد و می توانید چک مربوط را انتخاب نمایید و سپس نحوه وصول را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که چک قبل از وصل در حساب معین طرف حساب منظور نمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *